סרטי תדמית וסרטוני תדמית – מאילו טעויות להימנע?

8.11.2017

החשיבות של סרטי תדמית לעסקים הולכת וגוברת, והופכת לחלק משמעותי באסטרטגיית השיווק, ולפי התחזיות,  היא רק תלך ותתחזק. אי אפשר להתחמק מהעובדה שסרטון תדמית – בין אם מוטמעים באתר או בין אם מועלים לפלטפורמה כמו יוטיוב – סרטוני תדמית – הופכים במהירות לכלי שיווק ותקשורת עיקרי לכל העסקים, אפילו הקטנים ביותר. ומסיבה טובה. כשהם עשויים נכון, סרטי תדמית יכולים למשוך את הקהל שלהם (הלקוחות הפוטנציאליים שלכם) באופן שאף אמצעי אחר לא יכול, על ידי הפיכת כל עסק לאנושי באמת. אבל "עשוי נכון" הוא משפט המפתח כאן. בעוד וידאו נהדר יכול לכבוש לבבות ומוחות, סרטון שנהגה ובוצע באופן גרוע, יכול בוודאות לאבד אותם. אז איך תוודאו כי אתם יוצרים את הסרטון המושלם? כיום ישנן חברות רבות שהתמחותן היא הפקת סרטי תדמית והן ילוו אתכם מההתחלה – מפיתוח הרעיון דרך ימי הצילום  ועד קבלת הסרטון המוגמר. גם אם תחליטו ליצור אחד כזה בעצמיכם, וגם אם תפנו לשירותיה של חברת הפקת סרטי תדמית, ישנם כמה דברים שמהם אתם חייבים להימנע:

אל תשכחו את התמונה הגדולה

אל תסיחו את דעתכם מהמטרה. הפקת וידאו היא תהליך ארוך ומורכב, שבו השינויים חייבים להתבצע לעתים קרובות בהודעה של רגע. לעתים קרובות מדי, המטרה יכולה ללכת לאיבוד אחרי שינויים כה רבים, ולכן לפני קבלת כל החלטה מכרעת, שאלו את עצמיכם: "האם זה עוזר לי להגיע למטרה?"

אל תתפזרו

חשוב להישאר ממוקדים, במיוחד כשמדברים על סרטי תדמית. בין אם סרטון וידאו או סרטון אנימציה אנשים רבים מנסים לדחוס כמה שיותר רעיונות  חזותיים, אבל זה דווקא הופך את המוצר הסופי למבלבל ולא ממוקד עבור הצופים. הפקת סרטי תדמית הם לעתים קרובות  התחייבויות יקרה ואתם רוצים להפיק את המרב מההשקעה, אבל לנסות לכלול יותר מדי דברים בבת אחת יכול לגרום לצפיפות, עומס ולחוויית צפייה גרועה. זה גם מחליש את היכולת שלכם להתחבר לצופים ומדלל את המסר. תמיד כדאי לוודא שהסרטונים ברורים וממוקדים, ומציגים את הנקודה.

התחברו לרגש

תפקידם של סרטי תדמית אינו לחנך אלא ליצור קשר רגשי למוצר ולעסק שלכם. זה אינו הפורמט הנכון עבור הסברים ארוכים, עובדות ונתונים סטטיסטיים, להם יתאימו יותר סרטוני תדמית שמופקים כסרטי אנימציה. סרטוני וידאו מציבים פנים אנושיות על העבודה והאמונות שלכם, כדי שהצופים יוכלו להתחבר למסר ולזכור אותו בהמשך. אותו קשר רגשי שהסרטון שלכם יוצר אצל הצופים, הוא זה  שיקבע אם הם ימשיכו לקיים אתכם אינטראקציה. את כל האינפורמציה הנוספת הם יכולים להשיג בהמשך, מה שחשוב הוא לגרום להם לרצות לעשות זאת.

הניעו לפעולה

כל הכסף והזמן שביליתם ביצירת סרטון תדמית איכותי וחשיפתו לאנשים הנכונים ירד לטמיון אם לא תספקו לצופים דרך לנקוט בפעולה שאתם רוצים. לכן, הניעו את הצופים לפעולה- הבליטו בסרטון עצמו מה שאתם רוצים שהם יעשו, והסבירו כיצד לעשות זאת. הסרטון שלכם עשוי להיות מעורר השראה, מבדר או מרגש, אך ללא קריאה ברורה לפעולה, הצופים לא יוכלו להירשם, לרכוש, לתרום או לעשות כל דבר אחר.. זה אולי נשמע טיפשי, אבל חשוב לאיית את הדברים. ללא הנחיה ממכם, הצופים אולי אפילו לא ידעו כי הם אמורים לעשות משהו!

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר