סרט תדמית מסביר – Explainer Video

24.05.2018

יצירת סרט תדמית מסביר (Explainer Video) ראשון, יכולה להיות תהליך מאיים למדי. יש כל כך הרבה שאלות, והרבה משאלות אלו מערבות מונחים חדשים לכל יוצר וידאו טירון. אחת השאלות הראשונות שתשאלו על ידי מי שיהמר על הווידאו שלכם תהיה "איזה סוג של סרטון תדמית אתם רוצים לעשות? כשהתשובה שרוב האנשים עונים היא "אני לא יודע".  כפי שמתברר, אנחנו מעולם לא מתייחסים ישירות לסגנונות וידאו, כך שהגיע הזמן לעשות זאת. אם כן – סרטי תדמית מסבירים:  איזה סגנון לבחור?

סרט תדמית אנימציה

אנימציה היא סוג של מטרייה גדולה, הכוללת בתוכה מספר סוגי וידאו שונים. בנוסף למגוון רחב של סוגי הנפשה, סרטי אנימציה רבים גם יערבבו מספר סוגים אלה בסרטון אחד.

בעד ונגד אנימציה

אנימציה נותנת לכם הרבה גמישות בכל מה שקשור לסגנון ולטון של סרט התדמית שאתם מייצרים. סרטונים מסוימים מסתמכים על סיפור מונחה אופי, אחרים משתמשים באייקונים כדי לבנות סיפור מרתק, ואחרים מציעים נקודת מבט אישית על המוצר.

לא משנה מה החזון, סרטון אנימציה יכול לנפח את חשבון ההפקה. ככל שהוא מורכב יותר (אופי הדמויות, צבעים, אלמנטים של אנימציה, וכו') כך ייקח יותר זמן לייצר אותו וכך המחיר יהיה גבוה יותר. כל מי ששוקל לייצר וידאו אנימציה צריך להתחיל לדון על הפרויקט עם המפיקים לפני שהוא נקשר מדי לקונספט הזה.

זמן הייצור של סרטוני אנימציה רבים הם 5 – 8 שבועות, אלא אם כן אתם מתחיל לסטות בתוך הזירה המאד מורכבת הזאת (תסריט ארוך ו/או הרבה אנימציה תלת ממדית). כמו עם כל סוג של סרטוני וידאו, ככל שהקונספט שלכם מורכב יותר, כך הפרויקט יהיה ארוך יותר.

סרט תדמית מצולם (לייב אקשן)

ישנם בעיקר שני סוגים של סרטוני הסברה מצולמים: וידאו לייב אמיתי, שבו את כל הסרט מצולם על ידי  צלם ומבוסס על תסריט, לעומת וידאו שנבנה על ידי שימוש בצילומים שצולמו מראש.

בעד ונגד לייב אקשן

כתינוקות, אנחנו לומדים לחפש פרצופים אנושיים כשאנו לומדים את העולם סביבנו. זוהי תכונה חזקה מאוד שמשווקים מנצלים יותר יורת במסעות הפרסום השיווקיים. וגם סיבה טובה מאד לשקול שימוש בסרטון הסברה מצולם, אם התקציב שלכם מאפשר זאת.

ללייב אקשן יש, כמובן, מספר מגבלות שמובנות לתוך המדיום. אתם מוגבלים לוויזואלז' שיכולים להתאים באופן טבעי, לבני אדם. אבל עם הנגישות של הרחפנים והמצלמות הדיגיטליות שאפשר לתקוע כמעט בכל מקום, והגידול העצום בכמויות מפיקי תוכן הווידאו ברחבי העולם, האפשרויות הופכות לאינסופיות.

היבט מסובך אחד יכול להיות מזג האוויר. אלא אם כן אתם מכוונים למצב רוח סגרירי וגשום או לסופות רעמים, אירועים טבעיים אלו יכולים להשפיע בצורה משמעותית על התקציב ועל ימי הצילום. אפשר לייצר סרטי וידאו חיים במהירות יחסית: בין  3 ל-4 שבועות, או בהרבה יותר זמן, בהתאם לתנאים הדרושים לצילומים.
הזמינות והמגוון של מאגרי הצילומים גדלו מאד בשנים האחרונות, מה שהופך את מלאכת הפקת ויצירת סרטי תדמית הסברתיים אלו להרבה יותר קלה. בדרך כלל, קטעי וידאו אלו כוללים קריינות של אדם נוסף, או שהם מראים את הסיפור כולו באמצעות חזותיים בלבד.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר