יצירת סרטי תדמית – המדריך למתחילים

29.03.2018

כשמדובר במכירות, האישיות שלכם, של העסק שלכם או של המותג שלכם, חשובה מאד. אם אנחנו אוהבים מישהו, קיים סיכוי סביר ביותר שנקנה ממנו. אבל איך מתרגמים את זה למציאות של ימינו, כשהכול נעשה דרך האינטרנט? איך הגולשים יכולים להכיר ולאהוב את האנשים שמאחורי המותג? באמצעות וידאו כמובן – זה הזמן להבין מהם סרטי תדמית ואיך הם יכולים לעזור לכם לתקשר את אופי המוצר/חברה/עסק.

איכות הווידאו אינה חשובה כמו התוכן

אנחנו חיים בעידן היוטיוב, וכבר לא מצפים שכל תוכן ווידאו יהיה באיכות של טלוויזיה. למעשה, מספר גדל והולך של אנשים אפילו חושדים בווידאו באיכות גבוהה מדי, מכיוון שסביר יותר שהוא מקדם מוצר או שירות. וידאו ביוטויוב הוא אותנטי, גולמי ואיכשהו אישי יותר. והכי טוב – אתם יכולים להעלות סרטון תדמית ליוטיוב בלי ציוד מתקדם ויקר, אלא פשוט להקליט אותו עם טלפון חכם והמון התלהבות. אם אתם רוצים לבנות מערכת יחסים עם הצופים, איכות הווידאו צריך להיות נמוכה ברשימה. מה שחשוב הוא הסיפורים שאתם מספרים. ובשביל זה לא צריך ציוד יקר.

לספר סיפורים באמצעות וידאו

אחד השימושים הטובים בווידאו, הוא לסיפור סיפורים. הסוג הנפוץ ביותר של סיפורים, כשמדברים על סרטי תדמית, הוא המלצה של לקוחות מרוצים. סרטוני תדמית אלו עושים עבודה טובה, מכיוון שהם עוזרים לצופה לדמיין את השימוש במוצר. המוצר או השירות נע בין המופשט לבין שימושי. המוקד הוא יותר על חווית הלקוח ופחות על המוצר. אבל אל תעצרו בסיפור הסיפור שלכם- שקלו לספר גם את הסיפור של הצוות שלכם. הקהל אוהב להיות חלק מ"מאחורי הקלעים" של החברה ולהכיר את האנשים שמרכיבים אותה. בין אם זה הבחור שעובד בחדר האריזה או האישה שעונה על שאילתות הלקוחות, סיפורים אלו הופכים את העסק/מותג לאנושי יותר והם מאפשרים ללקוחות פוטנציאליים לדעת מי דואג וידאג לצרכים שלהם. אף אחד מהסרטונים האלה לא צריך להיות מורכב להפקה או יקר. אפשר לעשות הרבה עם לא יותר מאשר טלפון חכם. אבל, אם אתם רוצה להגדיל את ערך ההפקה, השקעה קטנה בציוד בסיסי יכולה לעשות את ההבדל.

קחו את זה לשלב הבא

כשמדובר ביצירת סרטון תדמית מקצועי יותר בכוחות עצמיכם, ישנם ארבעה דברים שצריך לשקול:

* מצלמה

* סאונד

* תאורה

* עריכה

אף אחד מאלו לא צריך להיות יקר, אם כי להשקיע מעט כסף במצלמה טובה, זה לא רעיון רע. כמו בכל דבר איכותי אחר גם לסרטון תדמית מחיר שצריך להתאים לאופי, למסר, ליצירתיות ובעיקר לאיכות הכוללת של הסרט.

שפרו את איכות הווידאו

לא משנה כמה איכותית תהיה מצלמת הווידאו שלכם, הסאונד הולך להישמע מזעזע בגלל רעשי הרקע. ואם הסרטון שלכם יהיה קשה לשמיעה, הצופים יוותרו עליו. לכן חשוב מאד לטפל בסאונד, ואפשר לעשות זאת בקלות באמצעות מיקרופון דש זול. התאורה חשובה גם היא כמו הסאונד, אם לא יותר. אם אתם זהירים ויש אור טבעי טוב בזמן הצילומים, הרי שלא תצטרכו להשקיע בתאורה נוספת, אבל כמעט בכל המקרים, סרטי תדמית שצולמו עם תאורה מקצועית נראים טוב יותר. המבנה המועדף הוא עם 3 פנסים: אחד מהם מאיר את השחקן מימין, אחד משמאל, ושלישי מאיר את הרקע. אבל, אם אתה רוצים לעגל פינות, תוכלו להסתדר עם שניים בלבד: אחד עבור השחקן ואחד עבור הרקע.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר