10.08.2017
הביטויים "פוסט פרודקשן ופרה פודקשן" נהיו יותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות – יחד עם העליה בכמויות וברמת הפופולאריות של סרטי וידאו – כפי שניתן לראות בכל המדיות החברתיות ובכך שיוטיוב נהיה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. עם כל זאת שהם יותר פופלאריים, עדיין יש קצת חוסר הבנה לגבי מה הם בעצם אומרים, בעולם האמיתי של הפקות סרטי תדמית.
אז…
את התהליך של הפקת סרט תדמית ניתן לחלק ל-3 חלקים עיקריים:
כל ההכנות והארגונים המתקיימים טרם ימי הצילום – כל זאת קורה לפני ההפקה של סרטון התדמית – בין אם הוא וידאו או סרטון אנימציה שיווקי.
יום או ימי הצילום או, כאשר מדובר בסרטי אנימציה, הפקת סרטון אנימציה.
השלב שלאחר ימי הצילום, שסופו בסרט תדמית מוגמר, מלוטש ומוכן.
שלב הפוסט חשוב ומשמעותי מאוד בתהליך ההפקה, משום שבו מתבצעת העריכה. בעריכה כל פרט הוא חשוב ועל כל פריים נותנים את הדעת, שכן החלטות אלו הן שנותנות לסרט את האופי והערך הסופי שלו.
לאחר שצולמו, יש להעביר את חומרי הווידאו למחשב. בעבר היה צורך לדגום קלטות אנלוגיות ולהפוך את המידע לדיגטלי. מאז הטכנולוגיה התקדמה וכיום ישנם כרטיסי זיכרון בעלי נפח גדול המאפשרים הקלטה ארוכה של חומרים באיכות הגבוהה ביותר. עם זאת, מדובר בכמות רבה של חומרי צילום ולכן תהליך העלאת החומר למחשב עדיין לוקח זמן.
לאחר שכל חומרי הצילום קיימים במחשב יש לסדר אותם בצורה שתהיה נוחה לעבודה. מסדרים את השוטים לפי נושאים, מקומות ומרואיינים.
א. אסמבלי- מתחילים להרכיב את השוטים שבתחילה מסודרים בסדר כרונולוגי, לסדר בו הם צריכים להיות על פי התסריט.
ב. ראף קאט- בשלב זה נעשית בחירה יותר מדויקת של השוטים לפי התסריט בצורה מדויקת יותר. מוזיקת הרקע נוספת בשלב זה בכדי שיהיה אפשר לסדר את השוטים שיתאימו לה, אך מבחינת האיכות עדיין לא מדובר בשלב הסופי. הקריינות היא (הכנס שם מושג). הכותרות, גרפיקות והאפקטים המיוחדים לא קיימים אך מצוין המקום שלהם בגוף הסרטון. גם הצבע נמצא בשלב הגולמי והוא זוכר לגימור בשלב מאוחר יותר.
ג. פינל קאט- הרצף הסופי של התמונה והסאונד. הבנייה סופית של התוכן.
לאחר שיש את הפינל קאט מגיע שלב האון-ליין החשוב אשר נותן לסרט את הטאץ' הסופי והופך אותו ממשהו גולמי למוצר מוגמר ומהודק. כאן מתבצעים תיקוני הצבע, גרפיקה, אנימציות, הכנסת תלת ממד וקומפוזיטינג.
• בשלב האון-ליין ובעיקר בשלב האוף-ליין מתקיים שיח בין חברת ההפקה ללקוח, כאשר באופן מתמשך נשלחות ללקוח גרסאות של הסרט משלבי ההתקדמות השונים. הלקוח יכול לאשר להמשיך הלאה או לבקש לבצע שינויים.
הכנסת הקריינות הסופית וביצוע מיקס איכותי לסאונד בסרטון על ידי מומחה.
את הסרטון ניתן לשדר בשלל פלטפורמות, בין אם בטלוויזיה, בקולנוע, במחשב או בסלולר. יש להתאים את הסרטון מבחינת מאפייניו לכל אחת מפלטפורמות אלו באופן שונה.
כיום, סרטי תדמית – ולא משנה כל כך אם אלו סרטי וידאו 'רגילים' או סרטי אנימציה – הם נכס חשוב בעולם המקצועי. כל חברה רוצה – ואף צריכה – סרטון תדמית לעסק: כזה שיעביר את המסר המיתוגי או השיווקי בצורה בהירה, מקורית וחזקה מבחינה ויזואלית. הפקת סרטי תדמית לעסקים מצריכה הרבה שיקולים: לכל סרטון תדמית מחיר המייצג את הצרכים של החברה; מראה מקורי ווזיואליות חזקה המייצגים את המותג עצמו; דרך ייחודית וברורה המעבירה את המסר של סרט התדמית.
דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835
טל: 077-5125110
פקס: 077-5125113
talk@marketmaster.co.il