איך לשלב סרט תדמית כחלק מהפעילות הדיגיטאלית של העסק?

25.02.2019

ענף השיווק והפרסום כבר התרגל למציאות החדשה, בה כמעט הכול מתנהל בערוץ הדיגיטלי. בין שלל הכלים היוצרים את התמהיל הדיגיטלי המושלם, בולט סרט התדמית, שהפך בשנים האחרונות לאמצעי חשוב מאין כמוהו, ולדרך נפלאה "לדבר" אל קהל היעד שלכם באופן בלתי אמצעי, בגובה העיניים, עם קריצה וחיוך.

סרט תדמית – כל היתרונות

המהפכה בתחום הפרסום מתרחשת במספר אפיקים בו זמנית: המעבר המאסיבי לצפיית אינטרנט / VOD הקטינה משמעותית את כוחן של פרסומות הטלוויזיה; הגולש הישראלי, שכיום יודע בדיוק מה הוא רוצה ואיך להשיג את זה; המכירות האינטרנטיות, שהנתח שלהן גדל באופן מהותי; הסקרים והמחקרים שגילו תחושות שליליות חזקות של ישראלים רבים כלפי פרסום "קלאסי" ועוד.
כל אלו תרמו באופן כזה או אחר לעליית כוחם של סרטי התדמית. בדיוק כפי שבדייט ראשון מצופה מכל צד להציג את עצמו באופן ידידותי, לא מתנשא, לא כופה ולא אגרסיבי, כך סרטי התדמית פונים לקהל הצרכנים הפוטנציאלי, מציגים להם את מעלות החברה, העסק או השירות, ונותנים לקהל לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו.
אנשים לא נרתעים מסרטי תדמית. הידיעה שהם יכולים לסגור אותם בלחיצת כפתור מעניקה להם את תחושת השליטה. הסרטונים קצרים, לרוב מעניינים ומשעשעים, ומעבירים את המסר בצורה ברורה, אך לא "מכירתית". הסרטים מופיעים בפלטפורמות המותאמות לגולש הספציפי, על סמך מאפייני הגלישה שלו. כך נמנע מצב בו, לדוגמה, פרסומת לג'יפ יוקרתי מוצגת בזמן שרק עקרות בית מבוגרות צופות…
בשורה התחתונה, סרט תדמית יוצר תחושות נינוחות וחיוביות אצל הנחשפים אליו, בשל היותו קצר, ידידותי, מתאים לגולש ולא כזה שנותן תחושה כאילו מנסים למכור לך משהו (ולאו דווקא משהו שאתה צריך). נציין גם את העניין הכספי. עלות הפקת סרטון תדמית נמוכה משמעותית מאמצעי פרסום מקבילים.

כללים לשילוב נכון של סרט תדמית בפעילות הדיגיטלית

כדי להשתמש בכלי הזה של סרט תדמית בצורה נכונה, חשוב להקפיד על מספר כללים:

  • לא ארוך מדי – רובם המוחלט של הגולשים לא ימשיכו לצפות מעבר לדקה וחצי שתיים.
  • התחלה מסקרנת – מרבית הצופים סוגרים את סרטון התדמית ב-10 השניות הראשונות שלו. צרו התחלה טובה ומעניינת, ותגרמו לחבר'ה להישאר.
  • מסר ברור, אחיד וחיובי – הימנעו מ"לרדת" על המתחרים, ותרו על הנעה לפעולה (היא עלולה לייצר התנגדות). הציגו את עצמכם באופן ברור, תמציתי וראוי.
  • השקיעו – אי אפשר לעבוד על הגולשים. סרט שנראה כאילו צולם באייפון על ידי הדודה מנתניה, לא יוביל אתכם אל המטרות לשמו הוא הופק. חפשו חברה מנוסה שמבינה מה היא עושה.

הצורך בחברה מקצועית ומנוסה

חברות רבות מעולם השיווק יסתערו עליכם בשמחה כשתבקשו סרט תדמית. אלא שמבחינתכם, חשוב מאוד לבחור שחיה את עולם סרטי התדמית לא מאתמול. עבודה רעה מובילה לתוצאות רעות, וכאלו יש בשפע ברחבי הרשת. אז אל תתעצלו בבדיקות המקדימות, ותיעזרו במי שבאמת יודע לעזור. בשלב הבא, תצטרכו למצוא חברה מנוסה לקידום אתרים שתדע לקדם את הסרטון באתר שלכם בצורה שתסייע לכם לעלות במיקומי האתר בגוגל בעבור מילות המפתח המרכזיות שלכם.
בהצלחה!

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר