סרטי תדמית – מצוות "עשה" ו"אל תעשה" (חלק א')

10.04.2018

סרטי תדמית נמצאים בכל מקום, והם אינם הולכים להיעלם בעתיד הנראה לעין – להפך, בשנים הקרובות שיווק וידאו יהיה חזות הכל. התחזיות אומרות כי כבר בשנת 2019 80% (!) מהתוכן באינטרנט יהיה בווידאו. כדאי לכל עסק להתארגן כדי לעלות על הרכבת הזו, לפני שיהיה מאוחר מדי.
הטכנולוגיה מתקדמת ומשתפרת כל הזמן, וזה רק ענין של זמן עד שיהיו סרטי תדמית על בסיס מציאות רבודה או מציאות מדומה. אבל זו אינה הנקודה – הנקודה היא תוכן, תוכן, תוכן.

"מצוות עשה" בהפקת סרטון תדמית לעסק:

  1. התמקדו ברגש ולא במידע

    הסרטון הוא דרך נהדרת להציג את עצמכם בפני הצופה. יש אנשים שמתייחסים לסרטון כמו לעלון פרסומי, מנסים לספק פרופיל תיאורי מעמיק של העסק, ושואפים שהסרטונים שלהם יהיו אנפורמטיבים וכוללניים ככל האפשר. הצרה היא שזה משקף אי הבנה של תפקיד מדיום הווידאו בשיווק. כאמור, סרטי תדמית אינם אמורים לחנך – מטרתם ליצור קשר אישי עם הצרכן או לפתח שיח על המוצר. הם אינם הפורמט הנכון להסברים ארוכים, עובדות ונתונים סטטיסטיים. מומלץ לחשוב על סרטון תדמית לעסק כעל מכתב נילווה לעסק שלך, ולא כאל "קורות החיים" שלו. סרטי תדמית מציגים פנים אנושיות לעסק ולאמונות שלכם, כך שהצופים יכולים להתייחס למסר ולזכור אותו בהמשך. הקשר הרגשי שהסרטון שלכם יוצר עם צופים לעתים קרובות קובע אם הם ימשיכו לקיים אינטראקציה עם המותג שלכם. את הפרטים תשאירו לאתר האינטרנט שלכם או לעלוני הפרסום המבריקים שהדפסת. אם הסרטון ימשוך את הצופים, הם יוכלו לבצע מחקר נוסף על החברה שלכם, בקצב שלהם.

  2. זכרו את קהל היעד

    תוכן מעולה אינו קשור אליכם אלא לקהל שלכם! סרטי תדמית לא יהיו מושכים אם הם על נושאים שלקהל שלכם לא אכפת מהם. אבל כדי לפנות לקהל שלכם, אתם צריך להבין אותו קודם. תובנה כזו תוכל להסביר לכם מה מניע את הקהל שלכם. רק אז סרטון תדמית לעסק יגע בצרכים, הרצונות והאתגרים של קהל היעד שלכם. דרך מצוינת להטמיע גישה זו היא לא לשאול את השאלה: "מה המוצר שלי עושה"? אלא לשאול את השאלה: "כיצד המוצר שלי יכול לפתור את הבעיה של קהל היעד שלי"? לאחר מכן צריך ללמוד את הקהל, את הרגלי הצפייה, הגלישה, מיקום, גיל וכו'. (קהל מבוגר שצופה בטלוויזיה אינו דומה לקהל צעיר שמקבל מידע דרך הסמארטפון). כך תשימו את עצמכם בנעליו של הלקוח ותוכלו למקד את סרטון התדמית באופן המיטבי. זכרו, כאשר עוסקים בסרטון תדמית מחיר הוא מרכיב חשוב וכדאי להיות יעילים.

  3. קבעו תכנית שימוש מראש

    יש להתייחס לשאלה כיצד מתכוונים להשתמש ולהפיץ את התוכן של אותו סרט תדמית. זה צריך להיות חלק בלתי נפרד של תכנון ויצירת כל סרטון תדמית לעסק. השימוש המיועד יעצב הן את התוכן והן את הסגנון של הסרטון; סרטון לדף הבית שלכם יעלה דרישות שונות מאשר סרטון לפייסבוק. חשוב שיהיה ברור מה אתם הולכים לעשות עם הסרטון ולשנות אותו בהתאם.

עכשיו, כאשר ברור לנו מה כדאי לעשות ולמה כדאי לשים לב, חשוב מאד לדעת ממה יש להימנע. אחרי הכל, תמרור אדום חשוב לא פחות מתמרור ירוק! על כך, בחלק ב'.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר