סרטי תדמית – התפתחות ממאה למאה

15.05.2018

אחרי מלחמת העולם השנייה הגיעה תקופת שגשוג גדולה בה מוצרי צריכה רבים הציפו את השוק, בעיקר האמריקאי, ואחריו במדינות נוספות במסגרת תהליכי השיקום אחרי מלחמה נוראה זו.

בשנות ה-50 ובהמשך גם בשנות ה-60 התפתחה תרבות צריכה שהביאה לגידול ניכר ופריחה של תעשיית הפרסום.

בשנות ה-70 החלה גם התפתחות של סרטי תדמית לחברות. ההפקה של סרט תדמית נעשתה בתקופה ההיא באולפן שהיה מיועד לצילומי פרסומות בטלוויזיה, שהפכה להיות מוצר הכרחי בכל בית. הציוד היה יקר מאד, וכל תהליך הפקת פרסומת או סרט וידאו היה יקר, כך שרק חברות עם תקציב "שמן" יכלו להרשות לעצמן סרט תדמית.

בשנות ה-80 חברת סוני, שהייתה אז הספקית המרכזית לציוד וידאו ומדיה, החלה להוזיל מחירים. ציוד מקצועי שעלה עד אז סדר גודל של 100,00 $ החל לעלות 15,000 $, מה שאפשר התפתחות והרחבת מעגלי ההפקה של סרטי תדמית גם לחברות בינוניות. בנוסף, ההוזלה הביאה להקמת אולפנים עצמאיים, קטנים יותר, ובעקבותיה לעלייה במספר הפקת סרטי תדמית לעסקים. זאת למרות שעדיין הייתה תלות באולפנים הגדולים מאחר שצילום והפקה ראשונית יכלו להיעשות במסגרת אולפן קטן אך כדי שהווידאו יוכל להיות מוצג היה צורך לעשות את שלב העריכה האחרונה והקימפול ואת זה העבירו לאולפנים הגדולים בהם היה הציוד המתאים.

למרות המורכבות הזו של ההפקה, סרטון תדמית לעסק הפך להיות אמצעי שווק ופרסום יותר ויותר מקובל ויותר ויותר נפוץ.

מנהלי חברות ועסקים החלו להבין את היתרונות האסטרטגיים והשיווקיים של סרט תדמית והחלו להשקיע בהם יותר ככל שהאמצעים התפתחו והוזלו.

הציוד שעמד לרשות חברות הפקה בתקופה שלפני המילניום היה טוב, אך כמו שאמרנו, היו יקר ועסקים קטנים אפילו לא העזו לחשוב שאמצעי כזה כמו סרטון תדמית לעסק קטן אפשרי עבורם.

כמובן שהכל השתנה מתחילת המאה ה-21. אז כולם מתחילים להיות עדים להתפוצצות טכנולוגית ואלקטרונית שהשפיעה ועדיין משפיעה על כל המימד הויזואלי בעולם שלנו.

ברור כבר לכל שההתפתחות ההולכת, גדלה ואף מואצת בימים אלו גורמת למהפכה של ממש. כל ילד בן יומו לא רק יודע מה זה סרט וידאו, אלא יודע לצלם וידאו ועושה את זה על בסיס יומי באמצעות הסלולרי. ברור כבר שפוסטרים וחוברות מידע על העסק עושים עבודה מוגבלת כי בעולם שלנו חייבים להביא לצרכנים, ללקוחות, למשקיעים פוטנציאליים ואחרים סרטי תדמית ברמה אחרת, באיכות טובה ש"תתפוס" את עיניהם בים הגדול והמגוון של סרטי וידאו שמציפים כל צורת מדיה קיימת.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר