סרטוני תדמית – מה בינם לסרטוני קידום מכירות?

10.07.2018

הקהל הרחב לעתים מתבלבל בין שני מונחים שכיחים של עולם השיווק המודרני: סרטוני תדמית וסרטוני קידום מכירות.
גם אם לעיתים משתמשים במושגים הללו כאילו היו זהים, ישנם ביניהם הבדלים משמעותיים, וחשוב לשים לב אליהם כאשר מתחילים לחשוב על הפקת סרטי תדמית – תהיה לכך השפעה רבה בהמשך.

סרטוני תדמית

* מתמקדים בעסק בכללותו;
* מתאימים במיוחד לשיווק B2B ("עסק אל עסק");
* משתפים מידע על החברה שלך – הערכים, האתוס, המותג;
* עשויים לפעמים לכלול מידע פרטי או רגיש;
* יכולים ללבוש צורות רבות: סרט תיעודי, הודעות לצוות, פיץ' למשקיעים פוטנציאליים וכו';
* מסבירים את המוצרים והשירותים שלך, ולא רק מנסים למכור אותם.

סרטוני קידום מכירות

* לעתים קרובות מתמקדים במוצר מפתח, בשירות או באירוע;
* מתאימים במיוחד לשיווק B2C (עסק אל לקוח);
* כוללים לעתים קרובות מרכיב בידורי;
* בדרך כלל קצרים יותר מאשר סרטון תדמית;
* לעתים קרובות מופצים אונליין מתוך כוונה להפוך אותם לויראליים;
* ניתן להשתמש בהם בכל ערוצי מסע הפרסום – בדוא"ל, במדיה החברתית ובאתר האינטרנט;
* מתמקדים במכירת המוצרים והשירותים שלך.

הבדלים בין הסוגים ניכרים גם כאשר ניגשים להפקה:

למשל, בעת הפקת סרטי תדמית של החברה, סביר להניח כי חברת ההפקה תבקש לדעת כמה שיותר על העסק שלך. הם יצטרכו ללמוד על המסרים העיקריים שלך, על קהל היעד שלך ועל התוצאות שאתה רוצה להשיג.
לעומת זאת, לגבי סרטוני קידום מכירות חברת הפקת סרטוני קידום המכירות תתמקד יותר במכירת מוצרי מפתח, שירותים ואירועים. בהתאם לכך הסרטון עשוי להיות קצר יותר, חד יותר, מבדר יותר.
כיצד ליישם סוגי סרטונים אלה באסטרטגיה השיווקית של העסק?
הנה כמה דרכים בהן אפשר להשתמש בסרטוני תדמית או לחילופין בסרטוני קידום במסעות פרסום שיווקיים.

עדיף להשתמש בסרטון תדמית לשם:

* השקת מסע פרסום;
* הדרכה פנים ארגונית;
* הצגת המומחיות של החברה או של העסק;
* הצגת מוצר חדש;
* הצגת עדויות על המוצר או השירות החדש;
* שיתוף השותפים העסקיים.

לעומת זאת, רצוי להשתמש בסרטון קידום מכירות לשם:

* השקת מוצר או שירות חדש;
* יצירת עניין במדיה החברתית;
* פרסום באתר;
* הגדלת שיעורי הקליקים וההמרות במסעות פרסום בדוא"ל;

חשוב לזכור, הפקת סרטון תדמית בסופו של דבר יותר חסכונית משום שאפשר גם להתאים אותו למטרות נוספות, אשר יביאו לשיפור בתשואה על ההשקעה.
בסופו של דבר, בין אם זו הפקת סרטי תדמית או הפקת סרטי קידום מכירות, זה יהיה תלוי ביעדים העסקיים הספציפיים.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר