סרטוני תדמית או פרסומות לטלוויזיה?

15.05.2018

מרות שבשני המקרים מה שרואים זה סרט וידאו לצורכי קידום, כל אחד מהם משרת מטרה אחרת לחלוטין בחיים של עסק או חברה.
מאז שצילום וידאו הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום, בשל ההתפתחות של המצלמות הסלולריות, כולם מצפים שכל עסק או חברה שרוצים לפרסם באמצעי מדיה כלשהו כמו בטלוויזיה ידאגו שהפרסומת תהיה באמצעות סרט וידאו.
בדרך כלל זה אמור להיות סרטון קצר שנע בין דקה אחת ל – 4 דקות – תלוי בגודל החברה וההשקעה הכלכלית.
סרטוני תדמית, שכשמם כן הם, נועדו להציג ולשפר את תדמית העסק או החברה. התסריט עשוי לכלול לעתים את ההיסטוריה של החברה – אם היא ותיקה – והוא יכול להציג את החזון, הערכים של העסק או החברה ובגדול כל אינפורמציה עליהם שיכולה להציג אותם בפני הצופים. סרט תדמית מתמקד בעסק או בחברה כמכלול, מעבר לקידום מוצר כזה או אחר, שירותים וכד'.
סרט תדמית אמור ל"פתות" את הצופה לקנות את החזון, את המשימה של העסק הספציפי ולא רק את המוצר.
סרטי תדמית אמורים ליצור מערך לקוחות נאמן שלא רק יקנה את המוצר או את השרות אלא שלעתים אף יזדהה, עם מה שהעסק או החברה מייצגים
פרסומת בטלוויזיה מייצרת לקוחות ארעיים למוצר הספציפי אותו מפרסמים, לשירות הספציפי אותו מציעים. אם העסק או החברה השכילו ליזום תוכן שיש בו סיפור רקע שחוזר ונשנה בפרסומות למוצרים או לשרותים הספציפיים, יהיה קל יותר למתג את המוצרים או השרותים מפרסומת אחת לבאות אחריה.
אך אם ההשקעה הכלכלית בסרט תדמית תדרוש אלפי או עשרות אלפי שקלים, פרסומת לטלוויזיה תצריך סכומים הרבה הרבה יותר גדולים.
לכן, בעוד שסרטוני תדמית מתאימים לעסקים או חברות מסדר גודל קטן עד גדול הרי שפרסומות מצולמות לטלוויזיה או יתאימו יותר לעסקים או לחברות בסדר גודל בינוני עד גדול.
צריך להוסיף שיש גם שוני בין שני הדברים הללו מבחינת הצופים. בעוד שבסרט פרסומת בטלוויזיה הצופים הם שבויים מאחר והם יתקלו בפרסומת תוך כדי צפייה בדברים אחרים שמעניינים אותם באופן ספציפי, בסרטוני תדמית זו אמורה להיות צפייה מרצון.
ניתן גם לומר שסרט פרסומת מיועד למכירה ואילו סרט תדמית מיועד ראשית להיכרות של העסק, החברה, והמכירות אמורות להיות פועל יוצא מכך.
אם אמרנו שסרט פרסומת מיועד למכירות בלבד הרי שסרט תדמית יכול להיות לא רק ללקוחות פוטנציאלים של העסק או החברה אלא גם למטרות אחרות לדוגמה: חיפוש משקיעים וכד'.
לסיכום חשוב לומר שכל חברה צריכה לעשות את שיקול הדעת שלה לפי התכנית האסטרטגית שלה ולהשתמש אחד מסוגי הסרטים לפי הצרכים הספציפיים וכמובן לפי היכולת הכלכלית

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר