10.07.2018
כאשר מבקשים לגשת להפקת סרטון תדמית לעסק ופונים לחברת הפקות אשר מתמחה בתחום, כדאי להיות מודעים לסוגי המרכיבים השונים הבונים בדרך כלל פרויקט הפקה מעין זה. מצד אחד זה יעזור בהערכת העלויות, ומצד שני יעזור בהבנת ובהגדרת הדרישות והמטרות.
הפקת סרט תדמית הופכת בשנים האחרונות לקלה ונגישה יותר ויותר (לפחות מבחינה טכנית), כאשר סף דרישות האיכות עולה בעקביות; הן מצד הלקוח והן מצד קהל המטרה. יחד עם זאת, יצירת סרטון איכותי אינה דבר של מה בכך.
כדי להסביר במה מדובר, אספנו עבורכם את השלבים שהם בבחינת "יהרג ובל יעבור" בהפקת סרטוני תדמית:
התחקיר נועד מצד אחד להכיר את העסק לעומק: דמויות פועלות, מסר, אתוס, מוצרים ושירותים שהוא מציע. מצד שני התחקיר יברר ויבהיר לשני הצדדים שאלות כגון:
* מהי מטרת הסרטון?
* באיזה אופן יופץ הסרטון (באתר, במדיה חברתית, בטלוויזיה, בדוא"ל וכיוב')
* למה דווקא עכשיו רוצים להפיק סרטון תדמית לעסק?
* מי קהל היעד של הסרטון?
* מהם המסרים החשובים ביותר שיש להעביר בסרטון?
* מי הם המתחרים?
* מהו התקציב העומד לרשות הפרויקט?
* כיצד העסק תופס את ההבדל בינו לבין המתחרים.
כתיבה של תסריט על פי הגדרת המטרות: אופי שיווקי, הדרכתי וכו'. התסריט צריך להיות מקורי על מנת לבדל אותו משאר החומרים בשוק. כתיבת תסריט לסרטון תדמית לעסק זהה לכתיבת תסריט של סרט "רגיל", וכוללת תיאור מדויק ומפורט של כל פרטי ההפקה: העמדה, זוויות צילום, פירוט הציוד – (החל מעדשות וכלה בתאורה), פירוט האביזרים והתפאורה, הדמויות (שחקנים וניצבים), טקסטים ודיאלוגים, אווירה כללית של הסיפור ועוד ועוד. ככל שהתכנון ידקדק יותר, כך הסיכוי לתקלות בלתי צפויות יורד.
(עבודת במאי אשר מתרגם את הוראות התסריט לעבודה בשטח):
* צילומי סטילס – כולל עיבוד גרפי (פוטושופ) לשם שיפור איכות התמונות;
* צילומי וידאו ברזולוציה גבוהה – שלב אשר דורש שימוש בציוד צילום, הקלטה ותאורה איכותיים;
* עבודה באולפן – אולפן צילומים (כולל "מסך ירוק" בתור רקע);
* עבודה עם שחקנים או מציגים;
* קריינות – הקלטה באולפן סאונד אקוסטי;
* מוזיקת רקע – מקורית (יתכן שתכלול נגינה באולפן סאונד אקוסטי) או מוקלטת;
* הפקת קטעי אנימציה ו \ או גרפיקה דינאמית
שלב אחרון בו משלבים את כל התוצרים של השלבים הקודמים: קטעי וידאו, תמונות סטילס, כותרות וכתוביות על פי הצורך, אפקטים חזותיים ואפקטים של סאונד, מוזיקה ועוד.
הפקת סרטוני תדמית אינה משחק ילדים. השפע של האפשרויות והקלות בה ניתן לצלם קטע וידאו עלולים ליצור תחושה שכל אחד יכול. אבל כאמור, הפקת סרט תדמית היא הפקת סרט לכל דבר. וכאשר מצטרף מרכיב העלות, כדאי לבדוק ולבחור חברה בעלת ניסיון אשר תתאים פתרון אופטימלי לעסק הספציפי, ובעלות סבירה.
דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835
טל: 077-5125110
פקס: 077-5125113
talk@marketmaster.co.il