סרטון אנימציה שיווקי – מדוע צריך וכיצד להשתמש בו?

22.01.2018

כאשר אנו חושבים על אנימציה וסרטים מצוירים, הדוגמאות הראשונות שקופצות לראש הן, בין היתר, טום וג'רי, מגוון של פרסומת טלוויזיה, סרטוני יוטיוב והפקות של סרטים זוכי אוסקר. אנו עשויים לקשר אנימציה גם עם ילדותינו ועם תחושת בידור ונינוחות כללית. אבל האם סרטון אנימציה שיווקי באמת טוב גם לעסקים? עד לא כל כך מזמן, הפיקו קטעי וידאו רק בהקשר של הסברה, שכן הם היו הקרקע הפורייה ביותר שבה מסעות שיווק יכלו להכות שורש ולהתפתח, אבל סרטון אנימציה שיווקי הוא כלי שמכיל הרבה יותר מזה: אנחנו מדברים על GIF מונפש, הודעות דוא"ל מונפשות, מסעות פרסום מונפשים ממותגים וכן הלאה. האם הם טובים לעסקים? מדוע כדאי להשתמש באנימציה כדי להציג לראווה את החברה, המוצר או העסק שלכם? ואיך כדאי להשתמש בסרטון תדמית לעסק?

שיווק וידאו

כולנו יודעים שכבר מזמן הווידאו הרג את המילה הכתובה – הנתונים הסטטיסטיים מראים כי סרטוני וידאו מוכרים טוב יותר. זו אחת הסיבות העיקריות שהפקת סרטי תדמית נהייתה כה פופלארית – ונהיית יותר ויותר עם כל יום שעובר. עובדות אלה מגובות, בין היתר, על ידי גוגל, פייסבוק, וטוויטר, שהבינו את כוחו האדיר של של שיווק וידאו. אבל תחת המטרייה הרחבה של "שיווק וידאו", האנימציה מתחזקת עוד יותר. אם אתם מבינים כי 90% של המידע המעובד במוח שלנו הוא חזותי, הרי שתבינו שאין שום סיבה לדחות יותר את מסע פרסום הווידאו השיווקי. ומדוע כדאי שהוא יהיה מונפש? סרטון אנימציה שיווקי מספר את סיפור העסק במהירות, בקלות ובצורה הומוריסטית, הוא מציין את תמצית הערכים של החברה או המוצרים/שירותים, הוא מספק מסר המובן על ידי כולם והוא מדביק אנשים למסך. בהתחשב בעובדה כי טווח תשומת הלב שלנו הוא נמוך יותר מאשר של דג זהב, מדובר בהישג של ממש. מהן הסיבות הנוספות לשקול סרטון אנימציה כשאתם יוצרים סרטון תדמית לעסק?

סרטון אנימציה הוא שיווק חזותי במיטבו

כל יצירה חזותית יפה, עם צבעים נעימים, הופכת לקליטה במיוחד עבור כל הקהלים, לא משנה מצבם הדמוגרפי. ישנם מגוון סוגים של סרטוני אנימציה שיווקים שאפשר לנצל כדי להגביר את המודעות למותג, את מעורבות המשתמשים ואת המכירות. המשותף להן הוא הכוח שלהן למשוך חזותית את תשומת לב המשתמשים ולהכריח רותם לצפות בסרטון מההתחלה ועד הסוף.

סרטי אנימציה מעבירים במהירות את המסר

לא משנה מה אורך הסרטון, תוכלו לסמוך על כוחו לספר סיפור ולספק מסר קל להבנה עבור כל הקהלים. לאנימציה יש את היכולת להעביר מידע קל לעיכול בצורה פשוטה וברורה.

אנימציה היא קלה לעיכול ולשיתוף

אנחנו רגילים לקריקטורות משנות הילדות התמימות ביותר שלנו. אנחנו מתוכנתים ליהנות ממנה אפילו בבגרות, מכיוון שהיא מעלה זיכרונות חמים. ובהתחשב בעובדה כי סרטוני אנימציה שיווקיים הם חמודים, מוטרפים וקלילים, קל לנו ליהנות גם מהם. דמויות מצוירות יכולות לומר ולעשות כל מה שאדם אמיתי אינו יכול: להרוג פרות קדושות ולמשוך את הקהל לעולם שבו הכל אפשרי.

אנימציה היא חסכונית

אפשר להאמין כי לכל סרטון תדמית מחיר אדיר: תשלום לצוות של מעצבים גרפיים, מומחי קולנוע, מומחי קול ושחקנים מקצועיים, בוודאי יגיע להון קטן. עם זאת, השכרת סט צילומים, תשלום לשחקנים, דוגמנים או דוברים, השכרת מצלמות, תאורה ומיקרופונים, ועריכת הווידאו כך שהוא יראה מקצועי ולא משהו שצולם במרתף של סבתא שלכם, היא יקרה יותר.

איך לנצל סרטי אנימציה לטובת אסטרטגיית השיווק שלכם?

הכלל הראשון בשיווק אנימציה הוא להתאים את הווידאו או ה- GIF לקהל היעד שלכם. בדיוק כמו שלא תשתמשו במוזיקת רוק הארדקור להגיע לקהל הבוגר, לא תוכלו להשתמש בסגנון אנימציה לירית בוהמית להציג מוצרי היי טק לחברות צעירות. הכלל הבא הוא להשתמש באנימציה כדי לכסות את כל מקורות התקשורת – קונבנציונליים או לא. הפקת סרטי אנימציה בציפייה שההחזר על ההשקעה ירקיע שחקים, היא לא הדרך הנכונה. יש לשלב את אותו סרטון וידאו אנימציה בתוכנית שיווק גדולה ומקיפה יותר, המכסה את כל סוגי המדיה: מפלטפורמות חברתיות לטלוויזיה, ומשיווק בדוא"ל למצגות מכירות,  דרך אתר האינטרנט שלכם, האפליקציות שלכם, האירועים והפגישות.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר