מה חשוב לדעת על הפקת סרט מוצר

13.11.2018

הפקת סרט מוצר היא דרך מצוינת להציג את המוצרים שבשימוש (ואת השימוש במוצרים), ולבנות אמון עם הלקוחות. ברור לחלוטין שכעת, כאשר החיפוש באמצעות וידאו גדל ומתפשט (YouTube כבר אמרנו?), הפקת סרט מוצר עשויה להביא לקוחות חדשים שלא שמעו עליכם קודם, בנוסף לשימור לקוחות קיימים.

למה לשים לב לפני שניגשים להפקת סרט מוצר?

לטובת אלה אשר עדיין מתביישים, מהססים או מתלבטים האם ומתי לקפוץ למים הסוערים של עולם השיווק בוידאו, להלן כמה נקודות חשובות:

  • הגדרת מטרות ויעדים

    לפני שניגשים להפקת סרט מוצר, חייבים להחליט ולהגדיר מה המטרה. מצד אחד, זה יעזור לבחור בהמשך את פורמט הוידאו המתאים ביותר, ומצד שני, זהו בעצם סיעור המוחות הראשוני בקשר לסרט; הרי סרטי תדמית שנועדו לבנות מודעות למותג אינם דומים לסרטים שמטרתם הגברת מכירות או יצירת לידים, או לסרטונים המסבירים תכונות מסוימות של מוצר או שירות.

  • זיהוי קהל היעד

    אז הגדרנו את המטרות והיעדים שלנו; עכשיו צריך לבדוק למי מיועד הסרט (רמז, התשובה "לכולם" אינה רצינית), ואיזה מסר רוצים להעביר. הגדרה מדויקת של הלקוחות האידיאליים תעזור לבחור את הטון ואת השפה הטובה ביותר לסרט על מנת להגדיל את האפקטיביות שלו. כדי לזהות באופן יעיל את קהל היעד, אפשר להתייעץ עם אנשי המכירות, לשאול באופן ישיר את הלקוחות, לעקוב אחר שיחות ודיונים על המוצר בפורומים שונים, לבצע "ריגול תעשייתי" אחר המתחרים (הרי הלקוחות של המתחרים שלכם הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם)  וכו'.

  • כתיבת תסריט

    התסריט, כידוע, הוא הבסיס של הסרטון כולו. זה השלב בו מחליטים על אופי הסיפור, ובהמשך על סוג הסרטון וכו'.

מה חשוב לדעת כאשר ניגשים לכתיבת תסריט?

  • זה הזמן לשקול פניה לחברה מקצועית, הן כדי לחסוך זמן והן כדי לוודא עבודה איכותית.
  • סיפור טוב צריך לכלול בעיה, או קונפליקט, ופתרון.
  • קצר ולעניין – לאנשים אין סבלנות כיום לראות סרטי תדמית ארוכים ומורכבים; בהפקת סרט מוצר יש לשאוף ליצור סרטונים קצרים וממוקדים, בין אם אלה סרטים עם שחקנים, סרטי אנימציה או כל סוג אחר.
  • לתשומת לבכם, ללקוחות שלכם לא אכפת מכם או מהמוצר שלכם; אכפת להם מעצמם, ומהבעיות שלהם. הדרך היחידה לגרום להם להתעניין במוצר שלכם היא להראות איך אתם יכול לפתור את הבעיות שלהם. מי שמוכר כלי עבודה למשל, צריך להדגיש את אפשרויות התיקונים.
  • הפרטים חשובים – כאשר כותבים תסריט או סטורי בורד צריך לשים לב לכל פרט ופרט. בשלב הזה אובססיה לפרטים אינה מילה גסה.
  • לא לסיים תסריט בלי קריאה לפעולה. זו יכולה להיות "צור קשר", "קנה את המוצר שלנו", "הרשם לרשימת התפוצה", "בקר באתר" ועוד.
  • צילום (כולל הפקת סרטי אנימציה) – עכשיו, כאשר הכל כבר תוכנן כראוי, תגלו שהצילום יכול להיות החלק הקצר של הפרויקט.
  • הפצה – מטרת העל של כל הפרויקט! זו כבר מטלה בפני עצמה, ועל כך, במאמר אחר.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר