טיפים לעריכת סרטי תדמית

26.01.2018

בין אם אתה מקדמים סרט, מוצר או את העסק/חברה שלכם, יצירת סרטי תדמית אפקטיביים היא המפתח להצלחה והיא זו שיכולה להניב תוצאות מעולות ולשים אתכם על המפה. ואיך גורמים לכל סרטון תדמית לעסק, סרטון אנימציה שיווקי וכיו"ב להיות אטרקטיביים? עורכים אותם בצורה מושלמת. כן, כל הסוד טמון בעריכה. ישנם כמה שלבים שצריך להכיר לפני שניגשים למלאכת העריכה, ואם תעקבו אחריהם, תוכלו לשכנע כל קהל יעד. "מכירת" העסק אמנם יכולה להיות משימה קשה, אבל באמצעות עריכה אינטליגנטית ושמירה על מבנה חכם, וכמובן שימוש בפתוס משכנע, הקהל לא ישכח אתכם במהרה. כך הופכים סרטי תדמית לבולטים:

בחרו נושאים אוניברסליים

ראשית, מצאו את הנושא הכלל עולמי העולה מתוך התוכן, זה שכולם יכולים להתחבר אליו. הוא זה שהולך לשבות את קהל היעד. לא משנה מה הגזע, המין או הגיל של הקהל, הוא חייב להיות מסוגל להתייחס לנושא שלכם בדרך זו או אחרת. למרות שרגשות ברורים יכולים אולי להיראות כמו הפתרון האידאלי, כדאי לחשוב שוב ולמצוא מוטיב מקורי יותר. נניח, במקום קנאה, תחשבו על יריבות בין אחים – זה נושא ספציפי, הגורם למעורבות אישית. המטרה היא מציאת הנושא הרגשי המוכר, שכולם הרגישו בשלב כלשהו בחייהם. אם תוכלו להגיע אל הרגשות הללו, הקהל יהיה מכור. ברגע שהצלחתם לזהות את הנושא המרכזי, בין אם זה סוג מסוים של קנאה, אובססיה, התמדה או חרדה, תוכלו לבנות סרטי תדמית סביבו.

מוזיקה קודם, עריכה אחר כך

לפני שמתחילים לערוך, כדאי לחפש מוזיקה שמתאימה לסיפור, למצב הרוח ולקצב. הרבה יותר קל לערוך כאשר המוזיקה כבר שם: מוזיקה ותמונה פשוט עובדות כל כך הרבה יותר טוב יחדיו. כמובן שאת המוזיקה, כולל צלצולים וצלילים למיניהם בהם בוודאי תשתמשו בעריכת סרטי אנימציה, יש לרכוש באתרים המתאימים וחושב לוודא כי יש בידכם את כל הרישיונות הדרושים, הכפופים לזכויות היוצרים. בעת עריכת מוזיקה, כדאי להתאים את חיתוך התמונה לקצב של השיר.

מבנה שלוש המערכות

המבנה המסורתי בן שלושת המעגלים – הבעיה, המסע והפתרון, יכול להיות נהדר לסרטי תדמית. הסדר לא בהכרח משנה, כל עוד אתם מתייחסים לכולם. עם זאת, אם אתם מחליטים לשבור את הווידאו לקטעים שונים (בעיקר בעריכת סרטי אנימציה, כמו בסרטון אנימציה שיווקי) כדאי להחליף מוזיקה בכל שינוי, כך הקהל יבין שמדובר באינפורמציה חדשה.

למדו מתי לשחרר

לעתים קרובות החלק הקשה ביותר בעריכה הוא להיפטר מחומרים טובים. במיוחד אם אתם גם צילמתם אותם ויש לכם קשר קרוב יותר לסרט ולכל הסיפור סביבו. אבל אם לא תחתכו קצת, אתם עלולים לסיים עם סרט תדמית יהיה ארוך מדי, ולאנשים לא תהיה סבלנות לראות את כולו (אלא כמובן אם החומרים כוללים את גל גדות, ואז השאירו אותם. את כולם). היו אמיצים והיפרדו מהחומרים שלא משרתים ולא תורמים לסרטון.
לאיכות של סרטון תדמית מחיר שלא קשור לכסף – מדובר בתדמית, מדובר במסר, מדובר בדרך בה העסק מציג את עצמו בפני העולם. לכן חשוב לא להתפשר וללכת על הדבר הנכון ביותר – זה לעתים נראה פחות חומר. אבל זכרו, זו לא הכמות – זו האיכות.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר