ההתפתחות של הפקת סרטוני אנימציה בבידור ובעסקים

13.03.2019

כיום ניתן למצוא סרטי וסרטוני אנימציה בכל מקום. בין אם אלו הם סרטים שנועדו לבידור כמו סרטי וולט דיסני לדורותיהם, סרטי דרימווקס, סרטי סוני ואולפנים נוספים, או סרטונים המשמשים כפרסומות למוצרים ושירותים, סרטוני תדמית, סרטוני הדרכה ועוד ועוד לרוב.
לאן שלא נפנה נוכל לראות אנימציה.

ההיסטוריה של הפקת סרטוני אנימציה:

יש שיאמרו שהאנימציה החלה כבר בתקופות קדומות מאוד כמו הציורים המצריים העתיקים שנתנו רושם של תמונות בתנועה ועד ג'וזף פלאטו שהמציא בשנת 1832 את הפנאקיסטיסקופ (Phenakistiscope) שהיה מכשיר אופטי ליצירת אשליה של תנועה. יש שיאמרו שזה מכשיר האנימציה הראשון.
התקדמות נוספת היתה בשנת 1888, על ידי אמיל ריינו שהוציא סרטי אנימציה שכללו בממוצע כ-500 תמונות מצוירות ונמשכו כ-15 דקות.
בתחילת המאה ה-20 החלה להתבסס השיטה של יצירת אנימציה ידנית על גבי דפי העתקה שקופים ועוקבים. ביניהם אפשר למצוא את הסרטון על "גרטי הדינוזאור" שנוצר בשנת 1914 על ידי ווינזור מקיי. יש הטוענים שזהו סרטון אנימציה לכל דבר.
ואז הגיע וולט דיסני: סרטונים כמו מיקי מאוס, ובשנת 1937 הסרט באורך מלא על שלגיה ושבעת הגמדים. מאז אין צורך להרחיב איך סרטי אנימציה התפתחו והפכו לאחד ממרכיבי הבידור הפופולריים ביותר אצל ילדים ומבוגרים כאחד.
השינוי הגדול המשמעותי הבא בהתפתחות, הן ברמה, באיכות ובמגוון האפשרויות בהפקת סרטוני אנימציה התרחש כשהחלו להשתמש במחשבים.
הסרטון הראשון שנוצר בשנת 1967 "יונק הדבש" על ידי צ'ארלס סזורי, שהיה גם מתכנת וגם אמן, הביא בעצם לסוף התקופה המיכאנית בהפקת סרטוני אנימציה.
מיד אחרי זה הגיעו סרטים מבית וולט דיסני ששילבו אנימציה כמו מרי פופינס או סרטים כמו ספר הג'ונגל שהיה גם הוא כולו אנימציה.
משנת 1983 ועד היום אנימציה משמשת גם בבידור וגם בעולם העסקים. ההתפתחות ממשיכה ללא הפסקה.
עולם הסרטים האנימטיביים הולך ומתרחב והמספר שלהם רק הולך וגדל הן בבתי הקולנוע והן בתכניות טלוויזיה.
חברות ענק כמו קוקה קולה, דרופבוקס, אפל ועוד החלו להשתמש בסרטון תדמית אנימציה כדי לספר את הסיפור שלהם. משם הדרך הייתה קצרה לכך שעסקים בינוניים וקטנים יבינו שסרטון תדמית אנימציה הוא כלי יעיל, מהנה ויחסית זול להעברת תוכן על העסק ויצירת קשר עם לקוחות.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר