איך לצלם בחוץ סרטון תדמית לעסק?

29.08.2018

אם אי פעם ניסיתם לצלם סרטון תדמית לעסק בחוץ, סביר להניח שנתקלתם בכמה בעיות. אולי היום היה שטוף שמש. אולי האור השתנה מסצנה אחת לאחרת. או אולי שפשוט היה קשה להשיג שוט שבו האובייקט והסובייקט נחשפו כראוי. הסיבה לכך היא כי שעות היום השונות יכולות להניב נראות שונה על המסך. בנוסף, השמש שלנו (בניגוד לתאורה מלאכותית) היא באמת ממש בהירה. אבל אל תדאגו, הפקת סרטוני תדמית יכולה להצליח גם בחוץ, אם רק תתכננו נכון .הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעשות זאת:

בחירת זמן הצילום

הדבר הראשון והבסיסי ביותר – קחו תמיד בחשבון את אופי השעה ביום. שעות שונות באותו יום יניבו תאורה שונה על המצולם שלכם. מוקדם בבוקר או אחר הצהריים המאוחרים, הם זמנים נהדרים לצילום, בעוד שצילום באמצע היום הוא מעט יותר מאתגר מבחינת אזורי האור והצל על המצולם. כל זמני הצילום הללו הם כמובן בני ביצוע, אבל כדאי להיות מוכנים עם אקסטרה ציוד.

מסנני ND

מהו הציוד החיוני הראשון לו תזדקקו? מסנן ND. אם אתם מתכננים לצלם הרבה שוטים בחוץ, זה המסנן שיעזור לכם להשיג שוט מאוזן. במצלמות מסוימות יש מסנני ND מובנים, אבל אם אתם משתמשים במצלמת רפלקס (DSLR), דעו שלרוב הן לא מגיעות עם אפשרות זו. המסנן יעזור לכם לשמור על הרקע ועל החזית חשופים כראוי, ויספק לכם את השוט המאוזן שאתם מחפשים.

רפלקטורים

בזמן צילום סרטון תדמית לעסק השמש עלולה מול או מאחורי נושא הצילום, תלוי היכן אתם מצלמים. כשהשמש נמצאת ממול, אתם תבחינו בצללים קשים יותר, וכאשר השמש נמצאת מאחורי, הם עשויים להיראות פחות מדי חשופים. בשני התרחישים הללו, רפלקטורים יכולים לעזור להקפיץ או לפזר אור. אם אתם מתחילים לצלם יותר ויותר בחוץ, שקול לרכוש רפלקטור כזה. יש לו 5 צדדים שונים שיכולים לעזור לכם במקרים כאלו. עם רפלקטור 5 ב 1 תוכלו להשיג 5 אופציות שונות:

* צד לבן: משקף את השמש
* צד שחור: השתמשו באפשרות זו כדי לחסום את האור
* צד זהב: משקף אור חם
* צד כסף: משקף הרבה אור
* ללא כיסוי: מרכך את האור

תכנון והקמת מסגרת השוט

עכשיו כשיש לכם את כל הציוד, הפקת סרטוני תדמית כבר נראית משימה פשוטה יותר, לא? זה הזמן להכין את מסגרת השוט. המפתח לקבלת שוט נהדר הוא השימוש במסנן ND וברפלקטור, כדי לעצב את האור בסצינה שלכם. אם השמש נמצאת מול המצולם שלכם, אתם תרצו להסיר את כיסוי הרפלקטור ולפזר את האור. אם השמש מאחורי המצולם, תרצו להקפיץ את האור להשתמש בצד הלבן של הרפלקטור. כך האור יחמיא יותר לשוט, שייצא יפה ומאוזן. אם אתם מצלמים סרטון תדמית לעסק לבדכם, כדאי להשיג גם סטנד לרפלקטור (הוא יהיה שימושי גם בצילומי סטודיו).

התחילו לצלם בחוץ!

אלו הם רק כמה טיפים בסיסיים שיכולים להיות יעילים עבור צילומי חוץ. כמובן שאם מדובר על הפקת סרט תדמית מורכב יותר, אפשר להיכנס לעומק הקורה ולהביא מגוון רפלקטורים וציוד תאורה משלכם.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר