תהליך הפרה-פרודקשן בהפקת סרט תדמית

10.08.2017

הפקות סרטי תדמית הן תהליך המורכב מהרבה משתנים ומכמה שלבים מרכזיים. את התהליך של הפקת סרט תדמית ניתן לחלק ל-3 חלקים עיקריים:

1. Pre-Production:

כל ההכנות והארגונים המתקיימים טרם ימי הצילום: לאחר שגובש הרעיון לסרטון תדמית לעסק, ויש מחשבה לגבי מה יהיה בסרט התדמית – בין אם זה יהיה בכיוון של סרטי אנימציה או סרטי וידאו – צריך להתכונן להפקה עצמה.

2. Production:

יום או ימי הצילום: בואו נתחיל בהפקת סרטון תדמית.

3. Post-Production:

השלב שלאחר ימי הצילום, שסופו בסרט התדמית המוגמר.

אז מה הוא שלב ה- Pre-production בהפקת סרט תדמית?

שלב ה- Pre-Production הוא בעל חשיבות רבה בתהליך ההפקה של סרטי תדמית, שכן בשלב זה נוצר הבסיס לסרט.

שלבי ה- Pre-Production:

1. בחירת הקונספט

לאחר שחברת ההפקה מקבלת בריף מהלקוח ומבינה לעומק את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, מתחילים אנשי הקריאייטיב לחשוב על דרכים שונות להעביר את אותו מסר בצורה הטובה ביותר. הם מציעים ללקוח כיוונים שונים: סרט אנימציה או סרט מצולם, סרט עדויות או סרט מבויים עם שחקנים ועוד. חברת ההפקה עובדת על זיקוק הרעיונות עד אשר הלקוח מרוצה.

2. סטוריבורד

לאחר שנבחר הקונספט יש צורך להמחיש ללקוח במהירות, אך בבהירות, איך הולך להראות סרט התדמית. הסטוריבורד מורכב מסדרה של איורים המתארים את הסצנות השונות בסרטון. הסטוריבורד מאפשר ללקוח בשלב מאוד מוקדם לקבל תפיסה ויזואלית לגבי הסרט. ניתן לשנות, לתקן ולערוך את הסטוריבורד עד שמגיעים לתוצאה הרצויה, וכל זה במהירות ובהשקעה כספית נמוכה מאוד.

3. תחקיר

עם קונספט וסטוריבורד ביד, מבצעת חברת ההפקה תחקיר מעמיק על הלקוח באמצעות שיח עם ישיר איתו, עם עובדיו ועם הלקוחות הנהנים מהשירות אותו הוא מספק. הדגש בתחקיר הוא להבין את היתרונות ואת הייחוד של המוצר או השירות, אך באותה נשימה להישאר עם רגליים על הקרקע ולהיות נאמנים למציאות, שכן שלא כמו בהפקת פרסומת, בסרטוני תדמית אנו רוצים לספק תמונה המשקפת את המציאות בצורה טובה.

4. תסריט

כל המידע הרב שנאסף בתחקיר עובר לתסריטאי. התסריטאי כותב את התסריט תוך כדי הכרות עם הלקוח, הבנה של מטרות הסרט, זיהוי של קהל היעד והערוצים בהם יופץ הסרטון. כל אלו מאפשרים לו לכתוב תסריט מדויק שמעביר בצורה יעילה את המסר שנתקבל מהלקוח. כמו בכל שלב, גם כאן מקבל הלקוח טיוטה של התסריט, מעלה הערות ומקיים עם חברת ההפקה דו שיח לגבי שינויים אפשריים. במקרים רבים התסריטאי הוא גם הבמאי,מה שמבטיח שהאיש החשוב ביותר בימי הצילום מגיע כאשר הוא מכיר ומבין לעומק את המוצר או השירות לו הוא מביים את סרט התדמית.

5. תיאום ימי הצילום

שלב זה הוא הישורת האחרונה שלפני שלב ההפקה ומתרחשים בו דברים רבים במקביל. בשלב זה מגייס המפיק את הצוות: במאי, צלם, איש סאונד, תאורן, איש ארט, עורך ווידאו, אנימטור ועוד. אל מול הלקוח נעשים תיאומים שקשורים בבחירת הלוקיישן לצילום, בבחירת המרואיינים או השחקנים וכן הבניית לוח הזמנים לימי הצילום. כאשר התוכן, הצוות ולוח הזמנים מוכנים אפשר לצאת ולצלם.

ושוב, חשוב לציין, דברים שלא מתכננים או שוכחים בתהליך ה-Pre-Production לא יהיו בסרטון הסופי והמוגמר, ולכן מדובר בשלב חשוב ומכריע.

בנוסף לשלבים הטכניים, בהפקת סרטוני תדמית ישנם מספר אלמנטים חשובים לקחת בחשבון. בתור התחלה, צריך להבין מה העסק צריך – האם מדובר ביצירת סרטון אנימציה שיווקי או בסרטון תדמית לעסק? בנוסף לזה, הכרחי להבין גם מה הלקוח רוצה – מהי המטרה אליה הוא חותר: לכל סרטון תדמית מחיר המובנה על הויזואליות, המסר, וכל מה שכרוך בהפקת סרטון תדמית איכותי שיעשה את העבודה.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר