סרטון תדמית – אז כמה זה עולה לנו?

23.12.2017

זוהי אולי שאלת השאלות והתשובה היא כמובן – זה תלוי. בהפקת סרטי תדמית הדבר החשוב והחיוני ביותר הוא שהתוצאה הסופית תראה מקצועית, מכיוון שרמת המקצועיות של הסרטון תשפיע ישירות על תדמית חברתכם בפני הלקוחות. אבל מקצועיות לא בהכרח באה במחיר קבוע. קשה לפרק לגורמים את כל העלויות הכרוכות בהפקת סרטוני תדמית מכיוון שכל לקוח וכל סרטון תדמית הוא שונה. העלויות תמיד יהיו תלויות במהות הסרטון, כמה עבודה תהיה מעורבת בהפקתו, האם יש צורך באפקטים מיוחדים, האם מדובר בסרטון תדמית אנימציה וכו'. אז כן, לכל סרטון תדמית מחיר שונה שתלוי במספר משתנים. אבל אל תתנו למשתנים אלו להפחיד אתכם ולמנוע ממכם את תהליך ההפקה של אותו סרטון תדמית לעסק עליו חלמתם, שכן זהו אחד הכלים היעילים ביותר במיתוג, שיווק, ויצירת בסיס לקוחות קבוע ואמין. ובדיוק בשביל זה הכנו עבורכם רשימה קצרה של משתנים, שתעזור לכם להכיר מעט את התחום ולדעת למה עליכם לצפות כשאתם חושבים על הפקת סרטון תדמית:

פרה-פרודקשן

זהו החלק החשוב ביותר של תהליך הייצור. תכננו היטב וכל השאר יסתדר מאליו. זה הזמן בו חייבים לקבל את כל ההחלטות, למשל מי מופיע בסרט, האם יש תסריט, מה עם מיקומים, האם יש "שוטים" שאי אפשר לוותר עליהם?  ככל  שתהליך זה מורכב מיותר פרטים, וככל שכמות האנשים המעורבים בו גבוהה, כך גם מחירו של הסרטון יהיה יקר יותר. כך, סרטוני תדמית עם תסריט מורכב וקשה לצילום, צוות צילום גדול, מאפר, תלבושות, חברת אנימציה וכו' – ייקרו את העלות.

שלב ההפקה

ברוב סרטי התדמית, בין אם הם סרטי וידאו או סרטי אנימציה, נהוג לצלם את הצוות שלכם ולא שחקנים, כך שתצטרכו רק מצלמה, סאונד ותאורה. כמובן שכמו בכל סוגי הטכנולוגיות, גם כאן  יש מגוון שלם של מצלמות לבחור מתוכן, עם תגי מחיר שונים מאוד. אם אתם רוצים שהסרטון יצולם ב 4K ויראה כמו משהו שאתם רואים בקולנוע, תצטרכו לשלם יותר. צוות ההפקה משתנה גם הוא בהתאם לסוג הווידאו – הוא יכול להיות ענק ולכלול מאפרים, מלבישים, תאורנים, מחזיקי בום וכו' או להיות צנוע יותר ולכלול במאי וצלם אחד שגם אחראי על הסאונד. עלויות ההפקה מסתמכות בסופו של דבר  על מספר ימי הצילום, שמבוססים ישירות על מספר המיקומים הדרושים לצילומים, בשילוב עם מספר האנשים שמצטלמים.

פוסט פרודקשן

תהליך העריכה יכול להיות מסובך יותר מאשר מה שרוב האנשים חושבים, ולרוב נמשך 3 – 4 פעמים יותר ממה שנמשכו הצילומים. סרטון תדמית שצולם ביום אחד, עלול לצאת מחדר העריכה רק אחרי שלושה- ארבעה ימים. אם תכננתם היטב מראש, העריכה תהיה קלה יותר ותיקח פחות זמן – פחות כסף עבורכם. זה גם הזמן בו אתם צריכים לבחור אפקטים מיוחדים, מיקסינג, תיקוני צבע וכו'.

בקיצור

אל תתנו למספרים להפחיד אתכם או למנוע ממכם יצירת סרטון תדמית לעסק איכותי והכרחי לעסק.  במרקט מסטר נלווה אתכם לאורך כל הדרך ונצליח, יחדיו, להפיק עבורכם את הסרטון המקורי והטוב ביותר,  במחיר שמתאים לכם.

דברו איתנו

דרך מנחם בגין 88 תל-אביב מיקוד 6713835

טל: 077-5125110

פקס: 077-5125113

talk@marketmaster.co.il

יצירת קשר